tisdag 10 januari 2012

Blomstercravings i januari


































Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Var en sväng på stan igår och passade på att handla för julklapps-
pengen från jobbet. Det måste vara härligt att vara blomsterhandlare
så här efter jul. Man får ju alltid samma sug efter gröna växter och
blommor vid denna tiden på året - så även jag. Resultatet blev alltså
att jag kom hem med blommor till fönsterna som gapade så tomma
efter det att ljusstakar och stjärnor plockats bort. Men jag saknar
ändå det mysiga ljuset från adventsstjärnorna. Skulle vilja ha nåt
likvärdigt att ha i fönstret som lyser, men utan julkänslan. Tips?

Went to town yesterday and took the opportunity to shop for my
Christmas
money. It must be wonderful to be a florist at this time

of the year. One always get the same craving for green plants and flowers
- so did I. The result: I came home with flowers for the windows
that gaped empty after the candlesticks and stars. But I miss the cozy
light of Advent stars. Would like to have something equivalent in the
window that glows, but without Christmas feeling. Suggestions?

//Milli

2 kommentarer:

  1. Jag tog bort julstjärnan idag, håller med om att det saknas mysbelysning. Hmm, vad skulle man kunna ha istället...? Det tål att funderas lite med på. :) /Nellie

    SvaraRadera
  2. Ni har en liten award att hämta hos mig :) Tack för en fin och inspirerande blogg / annie

    SvaraRadera