söndag 12 februari 2012

Äntligen bakom glas och ram











































Foto: Milli Lembke/ Formelle Design

Jag vill inte tänka på i hur många år denna bild, som jag tecknade när
jag gick på konstskola för 1000 år sedan, har väntat på att få bli
inramad. Den har hängt med i alla flyttar och klarat sig förhållandevis väl
och jag har alltid gillat den och tänkt att den förtjänar att få
hängas upp, men det har helt enkelt inte blivit av. Förrän idag!
Helt galet att man kan skjuta upp saker i flera decennier... (ja, så gammal
är jag faktisk :-)

I do not like to think about in how many years this picture, that I drew when
I went to art school 1000 years ago, have been waiting to be
framed. It has kept up with all the moving and fared relatively well
and I've always liked it and thought that it deserves to be
hung, but it simply has not happened. Until today!
It is crazy that you can postpone things for decades ... (yes, that old
am I actually :-)

//Milli

4 kommentarer:

  1. Så fin - tur att du sparat den genom alla år :) Och vad fint med de grova björkgrenarna !! häls. miaw åland/finland

    SvaraRadera
  2. Så fint! Den förtjänade att få komma upp. :)

    Visst är det lite läskigt när man börjar räkna decennier....eller när man har en son som börjar gymnasiet till hösten. Vart tog tiden vägen liksom?

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen på tiden! Mycket snygg. :) Visst är det konstigt att man skjuter på vissa saker, sen när man gör dem så undrar man varför i hela friden det skulle ta sån tid att få just den saken gjord, och lovar dyrt och heligt att inte gör om det, vilket man såklart inte kan hålla... ;) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  4. Så fin, det var på tiden att du ramade in den fina bilden! Du borde verkligen fortsätta teckna. Jag gillar björkgrenarna i vasen där på sidan!

    SvaraRadera